Je soutěž na
Instragramu a Facebooku účinná? Přemýšlíte, zda se Vám investice vyplatí? Určitě ano. Jen ji musíte správně nastavit. Na začátku je si třeba ujasnit, kdo je Vaše cílová skupina zákazníků. Pokud potřebujete zákazníky, například ve věku 30-50 let, zbytečně budete dělat soutěže, kde se budou zapojovat lidé s věkovou skupinu 14-20 let.
Soutěž mi dala 5000 sledujících
To je sice hezké, ale na příspěvcích mimo soutěže máte 50-80 označení „líbí se mi to“. Něco tu je špatně. Na Vaše příspěvky reaguje přibližně jedna desetina sledujících, tím pádem byla kampaň špatně nastavená. Jsou tam lidé, kteří nemají zájem o Vaše produkty a služby a měli zájem jen o předmět soutěže.
Méně je někdy více
Když potřebujete dostat cílovou skupinu lidí, definujte to v podmínkách soutěže. Tedy věk, pohlaví, případně geografické údaje. Získáte tím jen těch potencionálních klientů, kteří mohou do budoucna reálné Vaše služby i využít. Sice budete mít pravděpodobně o pár tisíc sledujících méně, ale budete tam mít komunitu, která bude reálně kupovat Vaše produkty či služby a vybudujete si tak stabilní základnu Vašich potencionálních klientů.
Soutěž – jak vyberu vhodnou výhru pro soutěžící
Výhra pro soutěžící by měla přesně souhlasit s Vašim podnikáním. Tedy soutěžící, by měl mít možnost vyhrát Váš produkt nebo službu. Soutěžícího musíte navnadit na Vaši nabídku, aby se k Vám nadále vracel v budoucnu jako spokojený – platící zákazník. Zbytečně jim budete dávat do soutěže produkty či služby, které nebudou do budoucna u Vás využívat.
Soutěž je v první řadě investice
Pamatujte si, že na produkt či službu, které uvádíte jako výhru, musíte vydělat. I když je to Váš produkt a jste jeho výrobce, trvá to nějaký čas než se vyrobí, musíte zaplatit osoby, prostory, energie, abyste ho dostali do finální podoby. Musíte si tedy dobře rozmyslet, co je vhodná investice. Berte to jako investici do reklamy. Pokud dáte příliš drahou reklamu a nedefinujete správnou cílovou skupinu lidí, sice Vaše publikum na sociálních sítích poroste, ale nebude mít správný efekt. Jak jsem již zmiňoval, je to investice, z níž musíte v první řadě vydělat.
Aby se Vám soutěž vyplatila, nestačí ji jen napsat na sociální síť. Je v tom plánování, průzkum trhu a správné definování publika. Zkuste se s někým
poradit, alespoň při první soutěži. Budete mít na to jiný pohled a efektivnost se zvýší.