Pay-per-click (PPC nebo platba za proklik) je internetový reklamní model používaný ke zvýšení návštěvnosti webových stránek, ve kterém inzerent platí vydavateli za proklik na reklamu. (obvykle vyhledávači, vlastníkovi webových stránek nebo síti webových stránek).
Platba za proklik se běžně spojuje s vyhledávači první úrovně jako jsou Google Ads, Amazon Advertising a Microsoft Advertising, dříve Bing Ads. U vyhledávacích nástrojů inzerenti obvykle nabízejí ceny za klíčové fráze relevantní pro jejich cílový trh a platí, když se klikne na reklamy.
U SEO máte organický výsledek vyhledávání. Stačí Vám správně určit klíčová slova a dodržovat pravidla, na kterých závisí jeho úspěšnost. Pay-per-click je placený model, u kterého je třeba dbát na obsah, na základě kterého si můžete tuto službu nastavit.
Pay-per-click má mnoho výhod. Kromě toho, že je to jeden z nejférovějších přístupů k inzerování kampaně na internetu. Dává Vám větší možnost oslovení cílové skupiny, o kterou máte zájem. V relativně krátké době dokážete získat nové zákazníky.
Sociální sítě jako Facebook, Instagram, LinkedIn, Reddit, Pinterest a Twitter také přijaly platbu za proklik jako jeden ze svých reklamních modelů. Částka, kterou inzerenti platí, závisí na vlastníkovi a obvykle ji ovlivňují dva hlavní faktory. Kvalita reklamy a maximální cena, kterou je inzerent ochoten zaplatit za proklik. Čím vyšší je kvalita reklamy, tím nižší je cena za proklik a naopak.