Dnes si představíme Pay-per-click model. Co to je a k čemu slouží se dozvíte v článku níže.
Co je Pay-per-click
Pay-per-click (PPC nebo platba za proklik) je internetový reklamní model používaný ke zvýšení návštěvnosti webových stránek, ve kterém inzerent platí vydavateli za proklik na reklamu. (obvykle vyhledávači, vlastníkovi webových stránek nebo síti webových stránek)
Platba za proklik se běžně spojuje s vyhledávači první úrovně jako jsou Google Ads, Amazon Advertising a Microsoft Advertising, dříve Bing Ads. U vyhledávacích nástrojů inzerenti obvykle nabízejí ceny za klíčové fráze relevantní pro jejich cílový trh a platí, když se klikne na reklamy.
Sociální sítě jako Facebook, Instagram, LinkedIn, Reddit, Pinterest a Twitter také přijali platbu za proklik, jako jeden ze svých reklamních modelů. Částka, kterou inzerenti platí, závisí na vlastníkovi a obvykle ji ovlivňují dva hlavní faktory. Kvalita reklamy a maximální cena, kterou je inzerent ochoten zaplatit za proklik. Čím vyšší je kvalita reklamy, tím nižší je cena za proklik a naopak.
Jaký je rozdíl mezi PPC a SEO?
Oba modely fungují na stejném principu – jsou závislé na klíčových slovech.
U SEO máte organický výsledek vyhledávání. Stačí Vám správně určit klíčová slova a dodržovat pravidla na kterých závisí jeho úspěšnost.
Pay-per-click je placený model, u kterého je třeba dbát obsahu, na základě kterého si můžete tuto službu nastavit.
Pay-per-click má mnoho výhod. Kromě toho, že je to jeden z nejférovějších přístupů inzerování kampaně na internetu. Dává Vám větší možnost oslovení cílové skupiny o kterou máte zájem. V relativně krátké době dokážete získat nové zákazníky.