Co je Content Marketing
Content Marketing, nebo také tzv. obsahový marketing, je strategický marketingový přístup zaměřený na vytváření a distribuci hodnotného, relevantního a konzistentního obsahu s cílem přilákat a udržet si jasně definované publikum – a v konečném důsledku vést k ziskové zákaznické akci.
Nejznámější a nejpopulárnější platformy, které zákazníci nejčastěji vyhledávají, jsou Facebook a Instragram. Ale ani ostatní sociální sítě nezaostávají.
YouTube má globální největší publikum, jehož až 62 % tvoří muži. Tato platforma nejlépe slouží k propagaci a recenzi nových produktů, jakož i tvorbě naučných videí.
Na druhé straně návštěvnost Pinterestu tvoří až 80 % ženského publika. Tato platforma vznikla jako plánovač svateb, ale v dnešní době je to místo, kde se můžete inspirovat v oblasti cestování, designu, módy, krásy, zdraví a podobně.
Jakou platformu si vybrat
Kdo je Váš cílový klient? Jakou sociální síť nejčastěji využívá?
Tyto 3 klíčové formáty by Vám mohly pomoci:
- Pokud používáte obrázky, zaměřte se na Instagram, Pinterest, Facebook
- Používáte-li video nejideálnější je YouTube, ale už i Instagram a Facebook Vám umožní tvořit videa.
- Použití interaktivního obsahu, jako je například hlasování, dotazy ale i soutěže Vám pomůže rozpoznat, co Vaši zákazníci chtějí.
Plánování pro Content Marketing
Plánování je jedna z nejdůležitějších částí Content Marketingu. Čím častěji budete přidávat nový obsah na Vaše sociální sítě, tím Vás algoritmus bude upřednostňovat před ostatními a tím se budete připomínat Vašim klientům nebo i budoucím klientům.
Prospěšné je si založit tzv. Content Calendar, kde si naplánujete, co a kdy uveřejníte. Jako příklad Vám můžeme uvést Trello, kde si dokážete plánovat vše kolem Vašeho businessu a sdílet úkoly s Vaším týmem.
Upoutávka na nový výrobek nebo službu
Chystá Vaše firma něco nového? Chcete navnadit zákazníka na nový výrobek? Zveřejňujte krátké upoutávky, ať už v podobě obrázků nebo krátkých videí, pokud jde o větší kampaň.
Content Marketing je široké spektrum, které se stále rozvíjí.
Nejznámější a nejpopulárnější platformy, které zákazníci nejčastěji vyhledávají, jsou Facebook a Instragram. Ale ani ostatní sociální sítě nezaostávají.
YouTube má globální největší publikum, jehož až 62 % tvoří muži. Tato platforma nejlépe slouží k propagaci a recenzi nových produktů, jakož i tvorbě naučných videí.
Na druhé straně návštěvnost Pinterestu tvoří až 80 % ženského publika. Tato platforma vznikla jako plánovač svateb, ale v dnešní době je to místo, kde se můžete inspirovat v oblasti cestování, designu, módy, krásy, zdraví a podobně.